21 september 2006

Since you been gone my worlds been dark and grey

Igår somnade jag med flätor.

Imorse stod imitt hår rätt ut av alla lockar som hade blivit.

Imorse satte jag upp håret.


Idag tog jag på mig min fina prinsesskjol, mina fina tjugohåls doktor martens, ett par vanliga svarta strumpbyxor och ett par fina nätstrumpor, min fina Thåströmtröja, och till det hade jag Fina Jack Skellingtonväskan. Jag fick massa komplimanger i skolan : )
Idag gjorde vi äntligen nånting på musiken också. Jag spelade elbas och sjöng, så körde vi love is all around. Okej att det är en jävligt tråkig låt va, men jag spelade nästan felfritt! Jag hade två problem:
1: Korta fingrar, så jag nådde knappt att hålla på rätt sträng med vänsterhanden
, dessutom är strängarna hårda och gör ont.
2: När jag bytte från översta strängen till näst översta råkade jag alltid stoppa den översta, så istället för att låta bababababababababa, så lät det babababa-ke-babababa-ke-babababa o.s.v.
Men jag spelade RÄTT! Det ni!
Och dessutom lyckades jag plinka fram hur man spelar Zombie också : )
Den ska vi spela nästa vecka. Vi knäcker.

Jag orkade inte gå ner till restaurangen på rasten och missade därmed lunchen, men efter skolan gick jag och Sarorna bort till Krokslätts torg och satte oss på Marmaris och åt varsin Pizza. SOm vanligt tvingade jag i mig hundrafemtio procent av vad jag orkar. Blir oftast mätt efter halva, men brukar tvinga i mig en trekvart iallafall, och ibland tillochmed hela. Idag blev det en kvarts pizza kvar. Så lovade jag båda Sarorna att de skulle få låna min kjol (Japp, den var poppis, min fina prinsesskjol!)
Sen åkte jag för att spendera lite tid till Kållered, där jag mötte Johan, som var på väg in på Netto, så jag hakade på, så hade vi sällskap till Tågstationen typ, där han fick festisflaskan jag köpt på macken vid skolan för att kunna ta ut pengar till Pizzan (finns ingen bankomat på rimligt avstånd) eftersom han ändå hade tänkt köpa en på Netto och jag egentligen inte ville ha min.

Sen tog jag tåget in till Liseberg och gick upp till Korsvägen. Där mötte jag Victor. Vi gick till Bostadsbolagets kontor och skrev över hyreskontraktet på honom fr.o.m första oktober.
Sen gick vi in på Willys i stan, köpte filmjölk, flingor, olivolja, skorpor och chips, och sen åkte vi hit. På vagnen pratade Victor nästan oavbrutet i mobiltelefonen, och jag läste ut "Ett ufo gör entré".
Nästan i samma stund jag kom hem (då hade jag varit hemifrån i typ 11,5 timme, i kängor och sweatshirt) så fick jag en förfrågan att komma till Rockbaren, men varken Linda eller Jessica ville med, och inte Victor eller Totto heller, och nån annan tyckte jag inte det var lönt att fråga, så jag sa att jag hellre borde duscha (vilket är sant, och då sparar jag dessutom nån femtiolapp)

Så nu ska jag snart duscha, och jag funderar på att fläta håret sen, för jag har börjat vänja mig vid de här lockarna och gillar dem faktiskt lite nu. (det gör nog sitt till också, att jag fick komplimanger för dem också, när jag släppt ut håret efter skolan).
Så om man tänker efter har jag varit värsta pretty idag. Frånsett att kroppen ser ut som den gör då.

Och nere vid Frölunda torg såg jag en kille som var väldigt lik Stephan, fast med längre hår. Så lik, så jag nästan vände mig om och följde efter, men jag var för chicken, och dessutom tvingade Victor mig att bära en offwhite kasse, fastän allt annat på mig var svart och rött... Jävla Victor.

Nu reggade jag mig nyss på boplats igen. Katarina på Bostadsbolaget hade gärna hjälpt mig i den mån hon kunde med lägenhetssökandet, men de har ju inga lägenheter i Mölndal tyvärr.
Himla trevlig är hon iallafall. Sådana människor tycker vi om. När jag och Victor kom in idag, så sa hon till oss "Vad fina ni är!"
Då gick mitt leende från öra till öra : )

Jag ska kanske fika med lite nytt folk första oktober, men så slog det mig att då bör jag hålla på att flytta grejjor om jag har tur.

Jaja. Nu har jag väll bubblat klart för idag. Nu ska jag duscha, och sedan kolla på lite Darkwing duck eller nåt... Eller Se en film... Eller videoblogga... Elelr... fan. Ingenting känns lönt att göra när jag är här. Jag har sovmorgon imorgon iallafall. Det är trevligt. Jag börjar tio i tolv.

Åh! Memo to me! Ringa tandläkaren!

Take Care!

1 kommentar:

Jessica sa...

Men hallå! Mölndalsbostäder har ju sina lägenheter på boplats!