04 september 2006




Gaah! Jag nyser och snorar. Och till råga på allt är jag kass i magen! Ska jag aldrig få bli frisk? Det värsta är att idag MÅSTE jag verkligen till skolan. Jag pallar inte vara sjuk längre. Det är så genomtråkigt så jag har fått en blåsa på lillfingret.
Eller, den har jag nog inte fått för att jag har tråkigt, utan jag har väl sovit med fingret i en pytteliten vakuumpump eller nåt kan jag tänka mig.

Morgonens soundtrack: The Vines - Ain't No Room
Om du missat the Vines, så måste du kolla upp dem. Riktigt skönt band. En av deras låtar var med i ett CSiavsnitt. "Get Free" heter låten och "Lucky strike" heter avsnittet.
Jag har hittat massa bra musik via csi... Stray cats, David Sylvian och Ian Brown hade jag tillexempel missat totalt innan jag såg csi...
Nu bytte winamp låt, men Cranberries brukar också funka för det mesta. "Wake up and smell the coffee" blev det nu.
Om trettiofem minuter typ så ska jag gå.
Fram till dess vet jag inte vad jag ska hitta på faktiskt. Har lagt in ett par extra låtar på mp3n, lagt ner Roahld Dahlboken i väskan, så jag kan läsa den på bussen, och jag har plattat håret såpass att jag fått bort underhårslockarna. Jag antar att jag kunde göra nåt åt att jag ser ut som att jag är sjuk, men jag vet inte varför jag jämt ser sjuk ut numera, så jag vet inte vad som kan göras åt det. Jag får se sjuk ut helt enkelt. Alla killar på skolan är yngre än jag ändå. Eller... Inte snyggMartin, men han är lärare och har ring runt fingret så wtf typ.

Ny låt igen: Type O Negative - Drunk in paris.
Efter skolan ska jag till Tynnered. Usch och fy.
Måste hämta gympakläder, en kortlek och ett par kängor som en tjej i klassen ska få, eftersom jag ändå inte kan ha dem mer än en timme i stöten utan att blöda om fötterna.
Hmm... Den här låten är kort... 1 minut och 27 sekunder.
Nu är den slut...

Depeche Mode - Little 15

Jag vill köpa ett rosa läppglans. Inte med mycket glans, men lite... Eller nääe förresten. Det är nästan vinter ju... Rött blir bättre. Åså behöver jag färga om håret, men nu är det nästan bara rött, så jag måste färga svart denna gången. Åså ska jag pierca mig när jag får råd. Kanske i slutet av månaden.
Okej... Till slutet av månaden:
Hyra: cirka 2000 kr
Comhemräkning: typ 200 kr
Hårfärg: 50 spänn typ (rox mah sox)
Läppstift: 100 spänn?
Piercing: cirka 500 kr
Åså avrundar vi uppåt, för det är ju modern matte :p
2850... Ååkej. Vi säger väl tre papp jämnt då.
Då har jag... Få se nu...

Elliot Smith - Don't Go Down

Ungefär tvåtusen kvar denna månaden om jag räknar positivt :p
Tja... Det ska väl gå.

Underlagscreme? Nääe, det får vänta till i vinter. Det är såpass dyrt också


Nu är det bara tjugofem minuter kvar tills jag ska gå. Heja mig.
Surt för er bara att jag lär spendera tiden med att berätta vad som spelas i winamp här, men när ni inte pratar med mig på msn, så kan jag inte så mycket göra :p

Bill Lovelady - One More Reggae For The Road

Jag vill ha en epilator... OH! *kollar elgiganten*
Okej. Det kostar mellan fem hundra och tusen spänn. Det kan lika väl vänta. Onödig utgift nu eftersom jag dels är singel och det dels är vinter snart.

Huu. Man får liksom ha tjock tröja på sig på morgonen nu. Hur mycket suger inte det?
Vanliga somrar blir vädret bäst när skolan börjat, men inte denna sommaren. Har den inte varit ganska fånig egentligen?
Det tog typ halva sommaren innan det blev varmt, så då trodde man liksom att den åtminstone skulle hålla i sig en bit in i september, men icke. Nu har det fan regnat i ett sedan skolorna började.
Sucky sucky, five dollars.

Synd att jag aldrig träffar Johannes. Han är fortfarande skyldig mig sjuhundra spänn. De hade inte varit dumt att ha.
Jag har fan tagit ut en piercing hallå! Jag har liksom bara kvar sex stycken i ansiktet. Hur hemskt är inte det?

Tenacious D - Tribute

Sebbie ligger och sover bredvid mig. Hon är alltid trött alltså. Det måste vara bäbisarna.
Nu börjar jag helt klart få slut på grejer att skriva, och det är en kvart kvar tills jag ska gå... Hur ska detta gå?

Nääe, jag lägger ner detta och spelar nåt spel på nätet istället...

Take Care!

Inga kommentarer: